ONLINE MARKKINOINTI TAKTIIKAT
Digitaalinen markkinointi on yleistermi, jota yleensä käytetään kuvaamaan online-markkinointi taktiikkaa, jota käytetään yhdistämään yritys ja mahdolliset asiakkaat. Alkaen www-sivustosta omaan verkko-brändäykseen, digitaaliseen mainontaan, sähköpostimarkkinointiin, online-esitteisiin ja Sosiaalisen Median mainontaan, nämä kaikki ovat digitaalisen markkinoinnin keinoja ja niitä voidaan myös käyttää toisistaan riippumatta.
Osa digitaalista markkinointia” on suunniteltu houkuttelemaan asiakkaita ja osa on suunniteltu keskeyttämään meidät ja taistelemaan huomiostamme. Esimerkkinä ovat mainosbannerit ja ponnahdusikkunat, joita pidetään eräänlaisena digitaalisen markkinoinnin keinona, blogikirjoitusten eli sisällön luonnin lisäksi, mutta se ei tarkoita että mainokset ovat hyvä taktiikka houkutella haluamasi yleisöä. Itse asiassa, mainosbannerit ja ponnahdusikkunat todennäköisesti kääntää ihmiset pois tuotemerkistä, mutta jos luot hyödyllistä tai viihdyttävää blogi aineistoa, saatat houkutella kävijöitä www-sivuillesi.