Näyttävätkö kotisivusi siltä kuin ne olisi rakennettu 20-luvulla? Onko kotisivuillasi vaikea löytää haluttua tietoa, haluttua sivua? Vai haluatko täysin uudet kotisivut? Kerro meille mitä tarpeita, mitä toimintoja haluaisit kotisivuillesi ja suunnittelemme ja rakennamme nettisivut tarpeittesi mukaan.
Ei riitä että aineisto vain lisätään uusille nettisivuille ja että lisätään pari hakusanaa ja niin kutsuttu meta-kuvaus (kuvausteksti jonka Google näyttää hakutuloksissa). Nämä ovat vasta alku hakukoneoptimoinnille. Aineiston hakukoneoptimoinnissa tulee ottaa huomioon Heading otsikoinnin (Heading1, Heading2 jne), hakusanojen sisällytyksen otsikoihin, leipätekstiin (kappaleihin), kuvien nimiin ja kuvien otsikoihin, linkkien otsikoihin, valikon otsikkoon jne. Hakusanoja sisällytetään siis hyvin moniin eri osioihin kullakin sivulla. Hakukoneoptimoinnissa on myös tärkeä huomioida, että käytetyt otsikot, kuvaukset ja hakusanat vaihtelevat. Hyvin yleinen väärä tapa lisätä hakusanoja/haku kuvauksia on käyttää samaa tekstiä joka paikassa sivuilla. Tällainen toimintatapa ei kuitenkaan enään toimi vaan on tärkeää vaihdella niin kutsuttuja “ankkuritekstejä” ja hakusanoja sivun eri osiossa. Tämä on mahdollista vain jos kukin erillinen sivu rakennetaan systemaattisesti hakukoneoptimointi huomioon ottaen.
Tietokannan ja palvelintilan nettisivuillenne sekä sähköpostilaatikoille.
Google Analytics palvelin nettisivujen seurantaan sekä muut Google palvelut.
Haluamanne .fi, .com tai muun domain nimen sekä SSL lisenssin.
Laadukas, kaupallinen ulkoasu (Layout/Sivupohja), takaa tyylikkään ja mobiiliyhteensopivan ulkoasun (responsiivinen).
Kaikille nettissivuille tulee lisätä erilaisia Sosiaalisen Median toimintoja. Tärkeimmät SOME toiminnot ovat Facebook tykkää laatikko, SOME jakopainikkeet artikkelien lopussa sekä ikonit eri Sosiaalisen Median palveluihin. LIsäksi tärkeää on lisätä Twitter laatikko, jota kautta yritys voi jakaa uutisia ja yrityksen alaan liittyvää informaatiota. Sosiaalinen Media ei tule olla myyntipuheiden “kanavana” vaan tiedotuskanava. Uusista tuotteista/palveluista voidaan toki mainita, mutta yleinen ohje on että harrastetaan enemmän tiedottamista kuin myymistä. Twitter on tullut enemmän ja enemmän tärkeäksi tiedotuskanavaksi ja linkittäytymiskanavaksi. Myös Google huomioi onko nettisivuilla ja yritysellä on Twitter sivu. Jos sellaita ei löydy vaikuttaa se negatiivisesti Googlen hakutuloksiin. Aineiston hakukoneoptimoinnissa tulee ottaa huomioon Heading otsikoinnin (Heading1, Heading2 jne), hakusanojen sisällytyksen otsikoihin, leipätekstiin (kappaleihin), kuvien nimiin ja kuvien otsikoihin, linkkien otsikoihin, valikon otsikkoon jne. Hakusanoja sisällytetään siis hyvin moniin eri osioihin kullakin sivulla. Hakukoneoptimoinnissa on myös tärkeä huomioida, että käytetyt otsikot, kuvaukset ja hakusanat vaihtelevat. Hyvin yleinen väärä tapa lisätä hakusanoja/haku kuvauksia on käyttää samaa tekstiä joka paikassa sivuilla. Tällainen toimintatapa ei kuitenkaan enään toimi vaan on tärkeää vaihdella niin kutsuttuja “ankkuritekstejä” ja hakusanoja sivun eri osiossa. Tämä on mahdollista vain jos kukin erillinen sivu rakennetaan systemaattisesti hakukoneoptimointi huomioon ottaen.
Kerro mitä nettisivupalveluita tarvitset ja katsotaan miten voimme auttaa!
All rights researved Kotisivutohtori © 2022