Sisältö on polttoaine, joka pitäisi ajaa digitaalisen markkinoinnin strategiaa. Luomalla arvokasta, laadukasta sisältöä, joka on suunnattu tietylle kohderyhmälle, voit tehdä enemmän kuin houkutella kävijöitä verkkosivuilla: Voit houkutella oikeanlaista kävijöitä, jotka todennäköisesti muuntuvat asiakkaiksi.
Mikä on vielä tärkeämpää, säännöllinen uusi sisältö auttaa nettisivujesi SEO hakukoneoptimointi tilannetta.Luomalla ja jakamalla sisältöä on paras tapa saada nettisivusi linkkejä muille sivustoille. Tämä parantaa www-sivustosi löydettävyyttä hakutuloksissa.
Blogi tekee www-sivustostasi dynaamisemman ja hakukoneet palkitsevat nettisivut parantamalla sivuston sijoittumista hakutuloksissa. Uuden sisällön säännöllinen lisääminen sivustolle tuo lisää kävijöitä ja asiakkaita sivustollesi.
Yrityksen blogikirjoitusten ei koskaan tulisi olla mainosartikkeleita vaan ennemmin jakaa hyödyllistä tietoa kohdeyleisölle.
Tärkeää on myös käyttää yksinkertaista kieltä/sanoja, eikä käyttää ammattisanastoa. Jos käytät ammattisanastoa, muista selostaa käyttämäsi ammattisanojen tarkoitukset.
Helppo tapa on aloittaa kirjoittamalla blogikirjoitukset kymmenestä eniten kysytyistä kysymyksistä, joita asiakkaasi esittävät sinulle. Tämä helpottaa myös jatkossa vastaamista, voit aina lähettää asiakkaallesi linkin jo aiemmin kirjoittamaasi blogi-kirjoitukseen. Aloita bloggaus kirjoittamalla nyt heti listaus TOP 10-kysymyksestä. Listan kirjoittamisen jälkeen kirjoita kalenteriisi aika seuraaville kymmenelle viikolle, jolloin kirjoitat ja julkaiset uuden artikkelin. Jollei sinulla ole suunnitelmaa/tavoitetta aikataululle, blogikirjoituksesi eivät ilmesty itsestään.